Ενότητα 1η: Εισαγωγή στην κυκλική οικονομία

ΚΩΔΙΚΟΣ ΔΕ : ΚΟ1


ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας, ο εκπαιδευόμενος θα είναι σε θέση να:

Σε επίπεδο γνώσεων

  • Ορίζει τι είναι η γραμμική και τι η κυκλική οικονομία και τις βασικές αρχές της κυκλικής οικονομίας.
  • Κατανοεί την αναγκαιότητα και τη σημασία της μετάβασης σε μία κυκλική οικονομία.
  • Αντιλαμβάνεται τι είναι τα βιολογικά και τα τεχνολογικά συστήματα και τις διάφορες ροές υλικών και προϊόντων στα διάφορα συστήματα ανατροφοδότησης.
  • Αντιλαμβάνεται του Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης 2030

Σε επίπεδο δεξιοτήτων

  • Διακρίνει την πραγματική «αξία» των αποβλήτων, των δευτερογενών υλικών και των προϊόντων.
  • Διακρίνει τη διαφορά μεταξύ γραμμικού και κυκλικού μοντέλου

Σε επίπεδο ικανοτήτων

  • Αξιολογεί τη γραμμικότητα και την κυκλικότητα διάφορων προϊόντων και υπηρεσιών από την σκοπιά: α) του καταναλωτή, β) από μιας επιχείρησης που ενδιαφέρεται να τα προμηθευτεί και γ) από της επιχείρησης που τα παρέχει.
  • Παρουσιάζει σε άλλους ενδιαφερόμενους την έννοια της κυκλικής οικονομίας, την ανάγκη για μετάβαση και τα οφέλη της μετάβασης σε μία κυκλική οικονομία.

Εντοπίζει ευκαιρίες εφαρμογής των βασικών αρχών της κυκλικής οικονομίας σε διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες, σε επίπεδο σχεδιασμού, παραγωγής, επιλογής υλικών, της διαχείρισης μετά το τέλος της χρήσης/ζωής.

 

Περιεχόμενα: Νομοθετικό πλαίσιο, Ευρωπαϊκό Σχέδιο Δράσης για τη κυκλική οικονομία, Ορισμός της γραμμικής και κυκλικής οικονομίας, Βασικές αρχές και έννοιες, Λόγοι που οδηγούν στη μετάβαση και προκλήσεις, Κυκλική οικονομία και βιολογικά συστήματα, Κυκλική Οικονομία και τεχνολογικά συστήματα

Περιγραφή: Παρουσίαση των πρόσφατων νομοθετικών εξελίξεων, ανάλυση των βασικών αρχών της κυκλικής οικονομίας και διαφορές με τη γραμμική. Αποτίμηση της πραγματικής «αξίας» των αποβλήτων και των δευτερογενών υλικών και προϊόντων. Συστήματα ανατροφοδότησης (closed loops) που περιλαμβάνουν γραμμικά έναντι κυκλικών συστημάτων ανατροφοδότησης, μορφές ανατροφοδότησης και την αξία τους, ανάλυση μελετών περιπτώσεων πλούσιων σε ανατροφοδότηση. Εργαλεία και μέθοδοι για την εξέταση και την ανάλυση των μικρο-μακροοικονομικών κλιματικών αλλαγών και των επιπτώσεών τους σε επίπεδο συστήματος (π.χ. επιχείρησης) και άλλων πτυχών όπως κοινωνικές, πολιτικές, περιβαλλοντικές, οικονομικές και πολιτιστικές.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ/
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΟΡΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Διδασκαλία 5 10
Προβολές βίντεο 1 2
Μελέτες περίπτωσης 1 2
Ασκήσεις 1 1,5
ΣΥΝΟΛΟ 8 15,5
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ/
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΝΩΣΕΩΝ ΔΕ
Αξιολόγηση μέσω γραπτής εργασίας